Efektivní komunikace v praxi
Efektivní komunikace v praxi
R2/0229
Záměrem vzdělávací aktivity je rozvinutí dovednosti efektivně komunikovat, účinně se prosazovat v jednání s lidmi a čelit manipulaci. Účastníci si s pomocí praktických příkladů procvičí profesionální přístup v komunikaci, poznají rozdíl ve výstupech mezi efektivní a neefektivní komunikací. Zjistí, jak využít neverbální prvky komunikace, identifikují a optimalizují svůj komunikační styl. Vzdělávací aktivita silně akcentuje nácvik praktický dovedností včetně řešení náročných situací.
Obsah vzdělávací aktivity:
- základní komunikační strategie,
- využití neverbální komunikace,
- zásady při předávání a přijímání informací,
- vhodné a nevhodné výrazy,
- kritika a zpětná vazba,
- význam pozitivní komunikace,
- manipulace v komunikaci a jak jí čelit,
- náročné situace a zvládání konfliktů komunikačními prostředky,
- trénink asertivních technik,
- small talk – vedení dialogu ve společenském rámci,
- praktické příklady.