Vážení rodiče a žáci[1],
V souvislosti s vaším možným zájmem o využití ubytování na internátě Vyšší policejní školy a Střední policejní školy MV v Praze (dále jen „škola“) v tomto nebo následujícím školním roce, se seznamte s některými důležitými informacemi, dále pak s některými důležitými skutečnostmi, které je třeba v dané souvislosti učinit.
V zájmu všech, pokud možno respektujte níže uvedené pokyny:
- Na e-mailovou adresu internátu školy
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. ještě před zasláním vlastní přihlášky na internát odešlete předběžné stanovisko, týkající se žákova zájmu o poskytnutí ubytování na internátě v následujícím školním roce. - Seznamte se s cenami služeb za ubytování, včetně platebních podmínek, jejichž plnění je jednou z podmínek umožňujících ubytování na internátě.
- V případě souhlasu se skutečnostmi uvedenými v bodě 2
vyplňte dokument „Přihláška k ubytování na internáte VPŠ a SPŠ MV v Praze“ a pro posouzení možnosti ubytování žáka na internátě školy, jí standardním způsobem (poštou, osobně) do školy doručte:
a) v nejkratším možném termínu, máte-li zájem o ubytování na internátě ve stávajícím školním roce,
b) do 31.5. stávajícího školního roku, máte-li zájem o ubytování na internátě v následujícím školním roce, s výjimkou žáka budoucího I. ročníku,
c) do 15.6. stávajícího školního roku, máte-li zájem o ubytování na internátě v následujícím školním roce pro žáka budoucího I. ročníku,
a to na adresu:
Vyšší policejní škola a Střední policejní škola MV v Praze, Praha 9 - Hrdlořezy, ul. Pod Táborem č. 102/5, PSČ: 190 24. -
Seznamte se se zněním aktuálního Vnitřního řádu internátu (VŘI) a v den nástupu žáka na internát odevzdejte příslušný typ Souhlasného prohlášení (zákonného zástupce/zletilého žáka) zpracovaného v dikci zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, Prohlášení o bezinfekčnosti (ne starší tří dnů) i Žádost o povolení používání elektrospotřebičů na internátě, včetně protokolů o provedených revizích elektrospotřebičů dle ČSN 33 1600 ed. 2 „Revize a kontroly elektrických spotřebičů během používání nebo kopie dokladů o koupi elektrospotřebičů, prokazující jejich záruční dobu.
-
Při nástupu žáka na internát odevzdejte 2 podepsané stejnopisy Smlouvy o ubytování na internátě, která upravuje vztahy mezi ubytovatelem a ubytovaným. Tato smlouva nebude se žákem uzavřena, pokud v den nástupu na internát nepředloží výše uvedené dokumenty!
Upozornění: Sdělení o přijetí či nepřijetí žáka na internát školy bude všem zájemcům o ubytování (zletilí žáci) nebo jejich zákonným zástupcům (nezletilí žáci) zasláno ředitelem VPŠ a SPŠ MV v Praze prostřednictvím elektronické pošty.
Základní informace o ubytování:
- Přijetí na internát není nárokové.
- Smlouva o ubytování na internátě je platná nejdéle jeden školní rok.
- O přijetí na internát rozhoduje ředitelka VPŠ a SPŠ MV v Praze.
- Internát poskytuje žákům Střední policejní školy ubytování a výchovně vzdělávací činnost navazující na vzdělávání v oboru 68-42-M/01 Bezpečnostně právní činnost ve VPŠ a SPŠ MV v Praze.
- Žáci jsou povinni dodržovat vnitřní řád internátu (dále jen VŘI), školní řád i další interní předpisy školy.
- V souladu s příslušnými právními předpisy jsou žáci po nástupu na internát seznámeni s jednotlivými ustanoveními VŘI, včetně režimu dne. Rovněž jsou poučení o přísném zákazu kouření, požívání alkoholu a jiných omamných a psychotropních látek[2], zacházení s otevřeným ohněm, přechovávání zbraní, výbušnin a chemikálií, zasahování do elektroinstalace, nepovolené „výzdoby“ přidělených pokojů.
- Ubytovaní žáci jsou povinni si denně uklízet své osobní věci a udržovat pořádek na přidělených pokojích, v kuchyňkách, ve společenských místnostech i v rámci venkovních prostor kolem budovy internátu.
- Ubytovaní žáci jsou povinni jednou týdně provést celkový, tzv. generální úklid. Nesplnění této povinnosti může být důvodem omezení vycházek, brigád, či jiných volnočasových aktivit, ale i důvodem neuzavření příslušné smlouvy o ubytování v následujícím školním roce či důvodem pro ukončení smluvního vztahu v průběhu stávajícího školního roku.
- Pravidelný příjezd žáků na internát v neděli (v den před dnem školního vyučování) je stanoven v době od 18.00 do 21.30 hod. Pravidelný odjezd žáků z internátu v pátek (v den ukončení školního vyučování v rámci týdne) je stanoven do 14.00 hod., a to po předchozím předání řádně uklizených pokojů a jejich následném převzetí ze strany vychovatelů.
- Každou nepřítomnost žáka na internátě je nutno ve smyslu ustanovení VŘI předem a včas omluvit, a to písemně nebo prostřednictvím e-mailu
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. , určeného pro vzájemnou komunikaci mezi vychovateli internátu a žáky nebo jejich zákonnými zástupci. - V případě běžných onemocnění (mimo akutní stavy, úrazy apod.) musí být žák ošetřen u svého lékaře, přičemž nemocní žáci jsou povinni odjet k léčení domů.
- Za užívání vlastních elektrospotřebičů, schválených ze strany skupinového vychovatele na základě (každoročně) podané „Žádosti o povolení používání vlastních elektrospotřebičů“, doplněné o:
a) předložený doklad (kopii) o koupi elektrospotřebiče a z něho vyplývající záruční dobu,
b) příslušný protokol o revizi elektrického spotřebiče dle ČSN 331600 ed.2 „Revize a kontroly elektrických spotřebičů během používání“, provedené ve smyslu ČSN EN 50699:2011, anebo podle samostatných norem, které tuto problematiku upravují, provedené ze strany pracovníků s kvalifikací minimálně podle § 6 vyhlášky č. 50/1978 Sb., kteří jsou prokazatelně proškoleni v praktickém provádění zkoušek a měření dle ČSN EN50699:2021 a zároveň mají dostatečné a průkazné znalosti konstrukce elektrického spotřebiče, který je předmětem kontroly a prokazatelně mají k dispozici měřící přístroje schopné provádět všechna předepsaná měření, nesou plnou odpovědnost zletilí žáci nebo rodiče či zákonní zástupci v případě nezletilých žáků.
- Přidělení pokojů žákům je v kompetenci příslušného vychovatele, včetně následného provedení případných změn.
Všichni ubytovaní žáci si v den nástupu na internát přivezou:
- 2 ks aktuálnímu vzhledu odpovídající fotografie o velikosti 3,5 x 4,5 cm, která bude použita do osobní karty žáka + vycházkové karty žáka – povinnost.
- 2 ks aktuálnímu vzhledu odpovídající fotografie o velikosti 3,5 x 4,5 cm, která bude v případě zájmu žáka použita do průkazu člena Sportovního klubu policejní školy Praha (SKPŠ Praha) a Sportovního klubu SKP Kvězda Karlovy Vary, zajišťujících volnočasové sportovní aktivity – doporučení.[3]
- Věci osobní potřeby, hygienické potřeby (mýdlo, ručník, zubní pasta, toaletní papír) běžné léky, pokud jsou pravidelně užívány.
- Oblečení do školy, pro volný čas, spánek, sportovní oděv, obuv do tělocvičny, přezůvky (uzavřená obuv).
- Lůžkoviny v případě, že žák nechce využívat školní lůžkoviny, avšak za podmínky jejich pravidelé výměny.
Žákům se zakazuje vozit si na internát cenné věci a neúměrně vysoké finanční částky. Ve výjimečných případech mohou využít práva na úschovu cenností a finančních prostředků oproti podpisu o úschově. Místem určeným k úschově cenností a finančních prostředků je uzamčený pokladní trezor u příslušného skupinového vychovatele.
Úhrada za ubytování na internátě:
Platbu za ubytování na internátě ve výši 1.600,- Kč měsíčně provádějte vždy do 20. dne hrazeného měsíce, a to bezhotovostním stykem na určený bankovní účet školy 6015-3007881/0710, přičemž variabilním symbolem je číslo zvlášť za tímto účelem žákovi přidělené, s nímž jsou všichni ubytovaní žáci seznámeni bezprostředně po svém nástupu na internát.
Do poznámky k platbě je bezpodmínečně nutné rovněž uvést jméno a příjmení žáka a dále specifikovat účel prováděné platby a to slovem „ubytování“.
Stravování
[1] Uzuálního termínu „žák“ je zde užíváno bez zřetele k pohlaví označované osoby (generické maskulinum).
[2] Ve smyslu zákona č. 167/1998 Sb. (o omamných a psychotropních látkách)
[3] Oddělení zabezpečení výuky školy bude pro vytvoření Bezkontaktní identifikační karty (BIK) a Průkazu studenta vyžadovat další 2 fotografie. Z tohoto důvodu doporučujeme mít v den nástupu žáka do školy k dispozici celkem 5 fotografií.